torsdag, november 29, 2007

Blant venner



I går kveld hadde jeg det store privilegiet å møte noen av mine gamle venner fra det fellesskapet vi engang tilhørte, som dengang gikk under navnet "Kristne i Gjøvik." Jeg delte med dem noen tanker om "bønnens hvile". Det var godt å se igjen mennesker jeg har delt så mye med, i 10 rike år. Jeg har fortsatt ganske god kontakt med de fleste av dem, men det var første gangen på alle disse årene som har gått siden vi gikk hver våre veier, at jeg var tilbake, denne gangen som "taler". Vi hadde en god kveld sammen, hvor vi spiste, ba sammen og hvor jeg delte fra Guds ord og mitt eget liv. Forhåpentligvis blir det ikke siste gangen vi møtes, på denne måten. Lørdag skal jeg feire 60 års dagen til en av mine aller beste venner. Han er nå bosatt på den andre siden av Mjøsa, hvor han frem til for ganske nylig arbeidet som lege. Samme dag fyller en annen god venn, 50 år. Så denne uka har jeg og får jeg anledning til å være sammen med mange venner. Det kjennes godt.

Bildet er forøvrig tatt rett på nedsiden av vårt hus. Utsikten er det ikke noe å si på! Her har den første snøen falt, og lagt seg.

Ingen kommentarer: