mandag, januar 13, 2014

Hva vi trenger å høre

Jeg leste noe som Henri Nouwen har skrevet, og som jeg synes er så viktig å dele med mine lesere, at jeg måtte oversette det. Det er dette budskapet jeg kjenner at jeg er kalt til å formidle, i de møter, retreater og samtaler jeg har:

'Mange stemmer kaller på vår oppmerksomhet. Det finnes en stemme som sier: 'Bevis at du er en god person'. En annen stemme sier: 'Du burde skamme deg!' En annen formidler dette: 'Ingen bryr seg egentlig om deg'. Og noen sier: 'Sørg for at du er fremgangsrik, populær og full av kraft'. 

Under alle disse ofte støyende stemmer, finnes lyden av en stille stemme som sier: 'Du er min elskede, mitt favør hviler over deg'. Det er den stemmen vi mest av alt trenger å høre. Å høre den stemmen krever noe av oss: den krever at vi trekker oss tilbake, den krever stillhet, og en sterk besluttsomhet: vi vil lytte!'

Ingen kommentarer: