fredag, mars 31, 2006

Israel må ikke oppgi Judea og Samaria


Med ønske om varig fred, har Kadima som vant det israelske valget denne uken, gått inn for en ensidig tilbaketrekning fra Samaria. Skjer dette, vil det være skjebnesvangert for Israel. Forlater jødene Samaria forlater de samtidig sine røtter. Samaria, og Judea med Jerusalem er selve sentrum i Israels land. Her åpenbarte Israels Gud seg for Abraham og gav ham et løfte om at hans etterkommere skulle arve landet. Problemet er at Israels regjering består av mennesker som ikke tror på Abrahams, Isaks og Jakobs Gud. Derfor er det så viktig at bibeltroende kristne i Norge står opp for Israel, og minner våre jødiske venner på hvilke løfter Gud har gitt dem i sitt hellige ord. Det er løfter som står ved lag, og som ikke forandres. Mens disse linjene skrives, befinner min kone og datter seg i Israel, nærmere bestemt i Eilat. Utgangspunktet er en nøye tiltrengt ferie for dem begge, men de er også bevisste på at de er der for å be, velsigne og minne jødene om Bibelens løfter til land og folk. Reis til Israel i år, og gjør det samme. Vi planlegger en bønnereise til høsten, og allerede nå vet vi om flere som vil være med. La oss holde frem Guds løfter når vi ber for Israel i disse skjebnedagene for landet og folket. De trenger det mer enn noensinne.

Ingen kommentarer: