søndag, desember 30, 2018

Syv tankevekkende spørsmål ved årets slutt

Nå, helt på tampen av det året vi nå snart skal sette punktum for, vil jeg gjerne få stille deg syv spørsmål. Håper du tar deg tid til å reflektere over dem:

1. Hvilket øyeblikk var det som gjorde meg mest stolt i 2018? Hva forteller det meg om det jeg ønsker å bruke min energi/tid/penger på i 2019

2. Hva var det som beriket mitt liv på en raus måte? Hvem er det jeg ønsker å bli bedre kjent med i året som ligger foran meg?

3. For mange var dette et år hvor de gjorde motstand. Hva var det jeg klarte å motstå mest effektivt? Hva ga jeg etter for?

4. Hvilken person inspirerte deg mest i året som snart er historie? Hva er det den personen gjør som jeg også ønsker å gjøre i livet mitt?

5. Når var jeg mest fysisk tilfreds dette året? Hvordan kan jeg oppnå det samme i det nye året?

6. Hva er det ene spørsmålet du har stilt deg selv igjen og igjen dette året? Hvilken versjon av svaret lever du deg inn i?

7. Og til slutt: Hva gjør meg fortvilet og hva inngir meg håp akkurat nå?

St. Beuno`s Jesuit Spirituality Centre. Norsk oversettelse. Bjørn Olav Hansen

Ingen kommentarer: