tirsdag, september 23, 2014

Med Jean Vanier som reiseguide til Johannes-evangeliet og Det Hellige Land

Endelig kom den, pakken jeg har ventet på, som inneholder CD-Rom'en til Jean Vanier, hvor han utlegger Evangeliet etter Johannes. Det skjer i stillferdige innslag fra Betlehem, Jerusalem og Galilea.

Jean Vanier har også skrevet bok om Johannes-evangeliet. Den har fulgt meg over lengre tid.

Nå reiser jeg rundt i Det Hellige Land med Vanier som reise-guide. Bedre guide kan du neppe få, enn teologen, filosofen og bederen, Jean Vanier. Han har en egen evne til å se detaljer som vi ellers overser, og lever med Gud i hverdagen på en måte som gjør det mye enklere for oss å finne hjelp til eget liv.

Han er ikke redd for å snakke om svakhetens teologi, og har gjort seg erfaringer med funksjonshemmede og funksjonsfriske som få andre gjennom bofellesskapene under L'Arche paraplyen.

CD-Rom'en inneholder 4 CD-plater med i alt fire timers undervisning, delt opp i 14 hendige deler.

Jeg bestilte min CD-Rom gjennom Franciscan Media:

 http://catalog.franciscanmedia.org/Product.aspx?ProductCode=D36792

Nå gleder jeg meg veldig til å ta fatt på serien. Til nå har jeg bare sett innledningen. Den gav mersmak!

Her er en liten smakebit:

https://www.youtube.com/watch?v=f8MPW2osoR8

Ingen kommentarer: