fredag, juli 14, 2006

Blant baptistpastorer



Tenkte jeg ville dele med bloggens lesere litt fra dagens begivenheter. Klokken 0800 i morges var jeg invitert til å delta på en frokost som predikantforeningen i Det Norske Baptistsamfunn, Aldelfia, arrangerte i forbindelse med Sommerfesten på Raufoss. Det var veldig hyggelig å møte gode kollegaer igjen. I forbindelse med frokosten ble jeg kjent med en av talerne på sommerfesten, pastor Les Ball i All Nations Church i London. Pastor Les har ledet denne menigheten i 34 år! Det er en menighet som har lykkes veldig godt med integrering av mennesker fra ulike nasjoner. Hver første fredag i måneden er det bønnedag i forsamlingen, og da bes det hele natten igjennom, hvor de samles rundt flaggene til de ulike nasjonene som er representert i menigheten for å be, og hver første søndag i måneden feirer de nattverd. Gudstjenestene er godt besøkt med rundt 500-600 hver søndag, og nesten hver eneste søndag deltar det en eller annen nordmann! I forbindelse med nattverdfeiringen kommer folk frem for å bli betjent i forbønn. Hver høst inviteres alle som føler de sogner til denne menigheten, til å fornye sitt forhold til menighetens visjon, og gi seg hen til den. All Nations Church har rundt 150 heltente og hengitte mennesker som gir seg til denne forsamlingens visjon. Etter frokosten hadde jeg gleden av å ta med pastor Les på en guidet tur til Skibladnerbrygga på Kapp, Gjøvik og Lillehammer. Bildet er tatt på toppen av Lysgårdsbakkene. Deretter dro vi til bønnekoia mi inne på Skumsjøåsen hvor vi hadde en herlig bønnestund sammen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Tror ikke menighetens visjon ble nevnt i artikkelen. Hva går den ut på?
Hilsen
Thomas R.

Bjørn Olav sa...

Jeg glemte å spørre om visjonens ordlyd, men det skal jeg gjøre. Jeg vet at denne menigheten har en veldig nød for å nå ut med evangeliet, og drive med disippeltrening.