lørdag, november 15, 2008

Gode dager på Sunnmøre


Her kommer en liten rapport fra Langevåg utenfor Ålesund, hvor jeg befinner meg denne helgen. Dessverre er været så dårlig at jeg ikke har fått sett de vakre Sunnmørsalpene, men jeg aner dem gjennom tåkedisen, så jeg kan levende forestille meg at de lever opp til sitt rykte! Når disse linjene skrives er seminaret ferdig. Vi har vært en fin gruppe samlet i Sula frikirke både fredag kveld, og nå i dag på seminaret. I morgen skal jeg tale i forbindelse med formiddagsgudstjenesten før jeg setter meg på bussen til Åndalsnes. Der skal jeg treffe min kone, og sammen tar vi toget tilbake til Lillehammer hvor vi har bilen stående. MIn kone er på besøk hos sin mor. Tema for disse dagene her på Vestlandet er "Vandring med hvilepuls", og jeg snakket om det personlige bønnelivet. Om viktigheten av å forstå at vi er forskjellige mennesker, som befinner seg i ulike faser av livet, og som trenger å legge til rette for å møte Jesus der hvor vi befinner oss nå. I dag har jeg også snakket om dette å høre Herrens stemme, og om hvordan vi skiller mellom hva som er Guds stemme, og menneskenes forventninger. Responsen har vært veldig god. Det har vært godt å tale, selv om jeg sliter med stemmen. En lei halsinfeksjon satte inn dagen før jeg dro, så jeg har ikke mye kraft i stemmen. Jeg takker for all forbønn i forbindelse med denne reisen. Det er tydelig å merke at folk ber for meg. Noen tid til å legge ut undervisningstoff på bloggen ser det ikke ut til å bli, men jeg kommer sterkt tilbake i morgen. Fortsett å be!

Ingen kommentarer: