tirsdag, november 11, 2008

I lyset fra Ditt ansikt jeg lever



"Når våre øyne er festet på Jesus, kommer en kraftstrøm til oss fra Hans ansikt. Dette ansikt opplyser jo hele universet. Og det lyser over oss i vår dypeste nød og lidelse og gir vårt hjerte legedom. Løfter vi blikket på Jesus og lar oss fascinere av Ham, blir vårt hjerte fylt av en fred og en glede som ikke er av denne verden.

Å Jesus, som solen Du spreder. Ditt lys som oss gavner og gleder. Ditt ansikt, det skjønne, forklar Dn prakt, Din adel, Din guddom og veldige makt.

Til Deg mine øyne jeg hever, i lys fra Ditt ansikt jeg lever. Ærbødig jeg her i tilbedelse står, alt annet er flyktig og snart det forgår.

Din brud ser Deg stråle og skinne - all skrekk og all gru må forsvinne. I mørkeste natt hun Ditt åsyn får se, og Faderene selv åpenbares derved.

Mor Basilea Schlink, grunnlegger av De Evangeliske Mariasøstre, Darmstadt.

Ingen kommentarer: