mandag, desember 10, 2012

Den profetiske forsamlingen i Åndens og endens tid

Jeg kjenner mer og mer på den gjelden jeg har til Kjell Sjöberg. Han var hele Nordens bønneapostel.

I en av de viktigste bøkene han skrev: 'Den profetiska församlingen', beskriver han endetidens menighet, på følgende måte - en beskrivelse jeg deler, og som jeg ber om skal oppfylles:

'Åndens tid kommer til å være profetisk av den grunn at mange av profetiene fra Guds ord kommer til å gå i oppfyllelse. Forsamlingen trenger å være profetisk for å kunne orientere seg i en tid av kaos. I oppbrudds- og pilegrimsstadiet blir profetrøstene spesielt viktige. Jeg tror på en opprettet og triumferende forsamling i Åndens tid. Jeg tror på profettjenestens opprettelse i Åndens tid. Jeg tror på den profetiske forsamlingen forut for Jesu gjenkomst.

Med den profetiske forsamlingen mener jeg en forsamling som tilsammen får handle som profetene i Det gamle testamente fikk gjøre.

I dag kommer ikke Herren til å bruke enkelstående profeter skilt fra Kristi kropp. Jeg tror på profetrøster, men de handler sammen med hele forsamlingen, slik at forsamlingen blir delaktig i det profetiske som skjer'.

Ingen kommentarer: