lørdag, mars 01, 2014

Sjeldne brev fra Watchman Nee, del 3

Her følger et nytt brev fra Watchman Nee, som jeg har oversatt til norsk. Det er skrevet 28.februar 1931:

Et brev til mine elskede lesere:

Jeg har ikke kontaktet dere på flere måneder. Jeg takker Gud for at Han har gitt meg å hvile i Ham og for å gjenoppta de forpliktelsene som påhviler mitt arbeid. Gud har virkelig brukt den sykdommen jeg har lidd av de siste to til tre årene, til å teste hjertet til mange hellige. Min svakhet har blitt muligheten for mange til å vise Herren kjærlighet. Nå jeg tenker på deres kjærlige omsorg, hvor takknemlig blir jeg ikke da! Jeg hører at mange av mine brødre og søstre, spredt rundt på mange ulike steder, som ikke har kjent meg i kjødet, likevel utøser de sine tårer for Gud på grunn av min helsetilstand, på grunn av den relasjonen vi har i Kristus. Dette får meg til å føle hvor mye dere har gitt meg, og hvor lite jeg har tjent dere. Det får meg til å bevege meg til å si at om jeg hadde hatt mer liv, styrke og tid, ville jeg mer enn gjerne brukt det alt sammen for de hellige.

Kroppen min smerter på grunn av alt det den har gjennomgått gjennom mange år. Mye av styrken min gikk til å fullføre arbeidet med å skrive The Spiritual Man. Men takket være Gud gjenvinner jeg nå gradvis min styrke. Jeg er i stand til å skrive noen få brev, forberede noen få artikler, lede noen få bibelstudier og delta på noen få møter. Selv om jeg forventer å gjøre mer, til tross for de mange tingene jeg ikke kan gjøre, må jeg takke Herren for hva jeg likevel makter. I følge mange som har rede på helse, så har jeg vunnet over døden flere ganger. Takk Gud - jeg er fremdeles i live. Jeg håper under min pilegrimsvandring at jeg skal være i stand til trofast å tjene Ham og dere.

(fortsettes)

Ingen kommentarer: