søndag, mars 02, 2014

Ukrainske baptister sender ut forbønnsbegjæring angående krisen i landet

For kort tid siden uttalte NATO's generalsekretær, Anders Fogh Rasmussen, at 'freden og sikkerheten i Europa' er truet på grunn av Russlands intervensjon på Krimhalvøya. Ukrainas statsminister er krystallklar: 'Vi står på randen av en katastrofe'.

'Den all-ukrainske unionen av sammenslutningen av evangelikale kristne/baptistene' har nå kommet med en uttalelse om den ytterst spente situasjonen i landet, og ber om forbønn. Jeg har oversatt bønneemnene de ber oss om å be over:

1) At ukrainerne må vende seg til Gud og lytte til Hans ord, og at det som nå holder på å skje må være en vekker for folk.

2) For fred og harmoni for alle som bor i Ukraina.

3) For stabilitet på Krim-halvøya.

4) At en militær konfrontasjon på Krim blir avverget.

5) For landets fremtidige lederskap - at gudfryktige mennesker må velges på alle politiske nivåer, som vil respektere Guds lover.

6) Be for de som nå utgjør den midlertidige regjeringen - at de må ledes av visdom og gudsfrykt.

De minner om to skriftsteder:

'Derfor sier jeg dere: Alt dere ber om i bønnen, tro bare at dere får det, så skal det bli gitt dere'. (Mark 11,24)

' ... og så mitt folk, som er kalt med mitt navn, ydmyker seg og søker mitt åsyn og omvender seg fra sine onde veier, da vil jeg høre i himmelen og tilgu deres synd og lege deres land'. (2.Krøn 7,14)

Ingen kommentarer: