mandag, mai 16, 2016

Når Ånden faller

Som jeg har skrevet på bloggen for en tid tilbake kalte erkebiskopen av Canterbury anglikanere sammen til en stor bønn- og evangeliseringsmønstring i pinsen.

Bildet er fra St.Paul katedralen i London lørdag og viser fem dansende biskoper!

Slik blir det når Den Hellige Ånd faller! Da danser man av pur glede og lovpriser Herren. Over alt i Storbritannia har det vært bedt hele pinsehelgen, for land og folk, om vekkelse og fornyelse. Dette er virkelig et stort gledes- og takkeemne.

Når jeg ser bildet av de fem dansende biskopene kommer jeg til å tenke på ordene fra Apg 1,8:

"Men dere skal få kraft når Den hellige ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner ..."

Dette minner om den gode tiden når den karismatiske vekkelsen var i sin spede begynnelse, og kristne fra alle sammenhenger fant hverandre, og Den Hellige Ånd ble utøst over oss i rikt monn. Jeg er selv et barn av Jesusvekkelsen og den karismatiske vekkelsen. Det kjenner jeg en djup takknemlighet for. Måtte Herren sende et nytt pinsevær.

Foto: Pete Grieg.

Ingen kommentarer: