torsdag, juni 06, 2019

I dag bøyer svenskene kne

I dag folder våre svenske trossøsken sine hender, eller de bøyer sine knær i 158 kommuner. Mer enn 207 offentlige bønnemøter avholdes. Sveriges nasjonaldag er blitt en nasjonal bønnedag. I flere år har jeg forsøkt å tenne interessen for vår egen bots- og bededag den siste søndagen i oktober. Interessen har vært lik null.

Men jeg gleder meg stort over den bønnens ild som er tent i vårt naboland.

Det er ikke det at det ikke bes i Norge, for det gjør det, men vi har ikke samme oppslutningen om en nasjonal bønnedag. Jeg ber om at vi må se en endring. Jeg holder på med å gjøre ferdig et bønneinitiativ for å gjenreise vår egen nasjonale bønnedag. Jeg har foreløpig ikke fått noen henvendelse om å tale noe sted på årets bots- og bededag, så om noen skulle ha lyst på å invitere meg så er det bare å spørre.

Foruten å be for Sverige, bes det også for den enkelte kommune, byer og bygder, for konge og regjering og myndigheter.

Så til alle mine bedende svenske venner: Gratulerer med dagen!

1 kommentar:

Lillian sa...

N ble jeg glad:) letet etter kristen blogger å havnet her oss deg:) Du er herved lagt til under favoritter