onsdag, april 08, 2009

En vidunderlig påskesalme fra meg til deg

Dette er en av de mest fantastiske påskesalmene jeg vet om. Den er også så vakkert sunget. Vær oppmerksom på at sangen ikke starter med det samme du klikker på bildet, men den kommer! Påsken er også en tid for å finne frem den store salmeskatten som vår 2000 årige historie har gitt oss. Foruten denne betyr "Salige stund uten like" og "Påskemorgen slukker sorgen," veldig mye for meg. Oppstandelsen feirer vi jo hver dag, men det er likevel noe helt eget med denne tiden av kirkeåret, hvor vi kan fordype oss i påskemysteriet.

6 kommentarer:

Cato. sa...

Ja, den er nydelig, Bjørn Olav!

Jeg skal ha en stille og rolig påske med møter på lørdag og søndag. Kona er i India, så det er bare jeg og min 17 årige datter og en liten hund hjemme!

Mvh.
Cato.

Leif Erik Storm sa...

Bra tekst på denne salmen!

leins sa...

Takk for en vidunderlig påskesalme.

Karin sa...

Tack BjornOlav,för en underbart vacker påskpsalm!

Jag ber om förbön för min make,som åkte in till lassarettet till hjärtintensiven.Han fick ont i bröstet,och läkaren ville kolla upp detta!
Men kära vänner på bloggen,jag ber om förbön,att Gud ska gripa in och frälsa och hela min käre make!
Karin

Bjørn Olav sa...

Karin

Det var vondt å høre. Vi ber og varsler andre forbedere. Gud velsigne deg og din kjære.

KuleKnut sa...

Oi, veldig fin salme! Tusen takk for den!

Skal huske din make Karin.