torsdag, februar 18, 2010

Hvordan ser Nytestamentet ditt ut? Bærer det preg av bruk?

Dette bildet taler for seg selv. Mannen som holder den svært slitte boken i sine hender er en koptisk kristen. Og boken er Det nye testamente.

Dette Nytestamentet er slitt i stykker. Ordene er lest, grunnet på. Her finnes merker av tårer.

Slik sluker noen Guds ord.

I Norge har ikke mange kristne sitt Nytestamente eller Bibelen med seg på møter en gang. Noen leser sjeldent i Guds ord.

Tenk om vi kunne lære av denne koptiske kristne fra Egypt. Han hører med blant mennesker som blir forfulgt for sin tro. Det å eie et Nytestamente kan bety at han får store problemer. Likevel - Guds ord er så viktig for ham at han leser sitt Nytestamente i filler.

Hvor slitt er Bibelen din? Bærer Bibelen eller Nytestamentet ditt preg av daglig bruk?

I Ord 119,130 kan vi lese:

"Når dine ord åpner seg, gir de lys, de gir enfoldige forstand."

1 kommentar:

Anonym sa...

For meg Bjørn olav, venn i Jesus har du vist meg at alt står i den hellige skrift.
Nå ser jeg at alt som jeg i ånden vet og har motatt står der for du viser det på din blogg.
For mange kan du virke veldig konservativ i jordiske spørsmål men i ånden er du radikal og åpen som få jeg har møtt.
Hvis alle kunne forstå så dypt bibelen som ånden taler i det indre ville himmelriket alt være i oss.
Jesus lengter at vi skal forstå at han ønsker oss som venner der vi alt nå lever sammen med Han i tanker og følelser .
Du er en ekte venn av Jesus som våger å åpne deg for det som kjødet ikke vil forstå.
Sann og frimodig må Jesus stemmer stå imot kirkens falske lærer i dem siste tider som bare vil frelse kjødet på bekostning av sjelen.
Ulvene er omkring deg skrikende etter å lage veien så bred at dem selv motarbeider Jesus med sin kløen i øret over hva som er populert for kjødet å høre.
Nei kjødet må underordne seg Sjelen og Gud for å vise at synden er død med Jesus.
For Gud gir oss i nåde det vi ikke kan skape evig liv ett med Han.
Du er en ekte venn av Jesus som våger å åpne deg for det som kjødet ikke vil forstå.


Broderlig i kristus