fredag, februar 12, 2010

Lever Kristus på innsiden av deg?

Et sitat fra den engelske evangelisten og forbederen, Leonard Ravenhill, formidlet via Facebook, ble en veldig vekker for meg i dag. Ravenhill skriver:

"Jeg har sluttet å spørre folk om de er frelst. Jeg ser dem rett inn i øynene og sier: Lever Kristus på innsiden av deg?"

Jeg tenker på dette i sammenheng med det apostelen Paulus skriver til den kristne forsamlingen i Filippi:

"Når Kristus, vårt liv, åpenbares, da skal også dere bli åpenbart sammen med Ham i herlighet." (Kol 3,4)

Jeg smaker litt på disse ordene: "Kristus, vårt liv ...."

Og ber om at Kristus virkelig må vinne skikkelse i meg.

3 kommentarer:

Karin sa...

En mycket viktig fråga,som vi kanske alla bör ställa oss själva varje dag,och be till Jesus;
"Jesus, Överta idag varje del i mej,Låt mej denna dag få vandra helt nära Dej,vad som än möter mej!
Karin

Bjørn Olav sa...

Den bønnen ber jeg sammen med deg. Ha en velsignet helg, Karin.

Anonym sa...

Takk for denne bønnen, Karin! Den skal jeg ta vare på.

Eller så tror jeg at jeg må lese mer av Ravenhill. Det lille jeg har lest av han er veldig bra.

Ha en velsignet dag begge to!

Stener