mandag, august 30, 2021

Med ørnen svevende over hodet mitt

 

Den er mektig der den svever høyt over landsskapet. På vei til nevrologen i dag, så jeg ørnen igjen. Det er en stund siden jeg har sett ørner, men nå - på denne utfordrende dagen - så jeg den igjen. Hver gang gjør det et sterkt inntrykk, og det skjer på noen av mine mest vanskelige dager. For meg er det en himmelhilsen. Slik også i dag.

Jeg søkes nå av nevrologen til utredning på Rikshospitalet. Jeg har blandede følelser med hensyn til dette. Det skal også forsøkes på nytt med medisiner som kanskje kan hjelpe mot nakkstivheten som gir meg svimmelhet, og for smertene. De har jeg prøvd tidligere, og tålte dem ikke, men nå har Parkinsons utviklet seg så mye at jeg har ikke noe valg annet enn å prøve.

Takk for forbønn.

Ingen kommentarer: