mandag, juni 04, 2007

Et liv rotfestet i troens tillit


Så ble det ingen Romania tur denne gangen, og reisen til Frikirkens predikant og medarbeidermøte, har jeg utsatt til imorgen eller onsdag. Natten i natt har vært en vanskelig natt med sykdom, så jeg må komme til litt mer krefter før jeg setter meg på toget. Dermed blir det blogging som vanlig. Denne morgenen, mens sollyset fyller hagen, og fuglene gjør sitt aller beste for å lovprise sin Skaper, møtes jeg av disse ordene til Bror Roger av Taize: "Lykkelige er de som lever sine liv rotfestet i troens tillit! De vil oppdage det mest vidtrekkende mysterium av alle: at den oppstandne Kristus alltid er nærværende. Det som Gud gir oss, virker i blant så stort ... og vi kjenner oss så små. Han tilbyr oss noe vi knapt kan forestille oss: at Kristus og Den Hellige Ånd uunngåelig vil bo i våre hjerter." La oss be denne bønnen sammen, som bror Roger ba: "Hellige Ånd, i alle situasjoner skulle vi ønske at vi kunne ta imot Deg i stor enkelhet. Og mer enn noe annet er det ved hjertets forstand Du lar oss trenge igjennom det mysteriet som er Ditt liv inne i oss." Bildet viser bror Roger i en velkjent situasjon for hans livs vedkommende; sammen med barn.

Ingen kommentarer: