torsdag, desember 13, 2018

Motgangens velsignelser skaper sangen

I en av mine sitatbøker - jeg har i flere år samlet på sitater - har jeg skrevet ned et sitat som jeg har tenkt mye på den siste tiden. Dessverre vet jeg ikke hvem som er opphavsmannen, eller hvor jeg har hentet det fra. Etter at jeg mistet evnen til å skrive med hånden, og dette er et av de siste sitatene jeg har skrevet ned mens jeg ennå kunne skrive, er det blitt borte for meg.

Men det lyder som følger:

"Hvis vi tar bort steinene mister elven sin sang."

Det er djup visdom. Stans litt opp og tenk på det.

Motgang må til om vi skal modnes og foredles.

I denne sammenhengen leser jeg Salme 62,5 fra en engelsk oversettelse. Oversettelsen til norsk er gjort av meg:

Jeg blir stående i absolutt stillhet,
taus foran den jeg elsker,
ventende så lang tid det tar
for Ham til å redde meg.
Bare Gud er min frelser,
og Han vil redde meg.

Ingen kommentarer: