onsdag, juli 31, 2013

Frank Mangs - den gudbegavede sjelevinneren

Tenk - det har gått ganske nøyaktig 19 år siden Nordens kanskje største evangelist, Frank Mangs (bildet), ble hentet hjem til Gud! Jeg synes ikke det er så lenge siden jeg hørte ham tale i Oslo Misjonskirke - Betlehem.

Frank Mangs ble født 19.august 1897 i Yttermark i Finland, og han døde 31.juli 1994 i Karlstad i Sverige.

Hans bøker - særlig hans erindringsbøker - har hatt stor betydning for mitt eget liv og tjeneste. Frank Mangs var så bunn ærlig med eget levd liv, og hans måte å preke på - den vàre stemmen, billedbruken, fanget meg, og jeg ble dratt inn til Jesus. Få har gjort Jesus så stor gjennom sin forkynnelse som Frank Mangs.

I dag kjenner jeg på en djup takknemlighet til Gud for at Han reiste opp Frank Mangs. For vekkelsen i Oslo og andre steder som førte så mange mennesker til en levende tro på Gud. Tenke hvor mange himmelborgere der er på grunn av denne mannens tjeneste!

Ingen kommentarer: