tirsdag, mars 20, 2012

Til Sula for å snakke om 'Fastens nåde' og 'Når Gud blir taus'

Jeg gleder meg til helgen. Lørdag skal jeg undervise på et semiar i Sula frikirke (bildet) med tema: 'Når Gud blir taus - en del av en modningsprosess for en kristen', og i forbindelse med søndagens gudstjeneste over emnet: 'Fastens nåde'. Dette med at Gud blir taus er vel en erfaring de aller fleste kristne gjør seg. Bønnesvarene uteblir, nærkontakten med Gud blir borte og de mange spørsmålene melder seg. Det er nødvendig å snakke om denne siden ved Gud også. Om vi skal modenes som kristne.

Det er godt å komme til Sula. Til den vakre naturen, og ikke minst til de flotte menneskene som bor der og som er en del av Frikirken på stedet. Siden jeg var der sist har mye endret seg også med kirkebygget, og det skal bli flott å se det ferdig, og få treffe kirkens to pastorer. Takk til alle som er med på å be for denne helga, for alle de som kommer for å lytte til Guds ord, og for May Sissel og meg som skal reise vestover.

Ingen kommentarer: