torsdag, august 02, 2012

NB! TRENGER BØNNESTØTTE! Aksjon pågår for å redde kristne i et område av Burma hvor de er truet på livet

NB! SVÆRT VIKTIG! Thaung Ngaih Lian, her sammen med sin kone og barn, er på et særdeles farlig oppdrag i Burma. Vi trenger folk som kan be nå!

Thaug Ngaih Lien, som jeg har skrevet om en rekke ganger her på bloggen, er pastor for en baptistmenighet i Yangon (tidligere Rangoon). Hans medarbeider, pastor Mang Sar, har en tid drevet et nyplantingsområde i en landsby. Muslimske ekstremister har tatt over kontrollen i dette området, og pastor Mang Sar og hans familie har vært innesperret i området uten mulighet til å komme seg ut. Til å begynne med drepte de muslimske ekstremistene bare buddhister, men nå har de også vendt seg mot de kristne og truer med å drepe pastor Sar og alle de kristne i landsbyen hvor han arbeider. De har nå flyktet ut i jungelen.

Med fare for eget liv
Pastor Thaung Ngaih Lian har nettopp sendt ut en epost, hvor det heter: 'Fortsett med å be! Jeg holder på med å bringe de kristne ut en for en til hovedveien. Forhåpentligvis vil vi nå Yangon en gang i neste uke. Mange av dem lider fordi de ikke har fått spist på mange dager. Fienden kontrollerer allerede store deler av denne staten. Du vil ikke høre fra meg igjen før jeg kommer frem til Yangon. Da vil jeg oppdatere deg igjen. Takk for din bønnestøtte. Pastor Lian'.

Det er med stor fare for eget liv at pastor Lian nå redder ut disse kristne. Før han dro sa han dette til en amerikansk venn: 'Dette er mitt ansvar og mitt folk. Det vil være mitt privilegium og velsignelse å dø for dem om nødvendig'.

Slik taler en som er en sann pastor, med et sant hyrdesinn. Blir du med på å be for pastor Lian, pastor Mang Sar og deres familier, og alle de kristne som nå er på flukt? Kan vi regne med deg?

Ingen kommentarer: