onsdag, desember 31, 2008

Jeg overgir min kropp og sjel til Deg i natt



Senere i dag skal jeg publisere en artikkel som jeg har skrevet med tanke på det nye året. Det er blitt natt og jeg ber denne bønnen før jeg tegner meg med det hellige korsets tegn, og legger meg til å sove:

I Faderens navn, Han som gir hvile. I Sønnens navn, Han som gir ro. I Åndens navn, Han som gir fred, måtte vi få være ett med Gud.

Gud, jeg overgir min kropp og min sjel i Din varetekt i natt, du Far, som hjelper svake pilegrimer på vandring, Du som råder over himmel og jord.

Kristus, jeg overgir min kropp og min sjel til Deg, så Du kan føre meg gjennom denne natten, du Sønn, som er i verdens tårer og sår, måtte Ditt kors være mitt skjold i natt.

Ånd, jeg overgir min kropp og min sjel til Ditt gode lys i natt, Du gode ledsager og venn, mitt hjertes evige varme.

(Ray Simpson, anglikansk prest og leder for Aidan- og Hildakommuniteten på Lindisfarne)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk fin bønn!!

Bjørn Olav sa...

Ikke sant. Det er en nydelig bønn som omfatter så mye av hele oss. Den er blitt meg så kjær.

Anonym sa...

Although there are differences in content, but I still want you to establish Links, I do not know how you advice!