lørdag, mars 26, 2011

En hjertens takk - "Hittil har Herren hjulpet"!

Jeg vil gjerne få takke alle dere som har bedt for meg, og vist omtanke i forbindelse med innleggelsen på hjerteklinikken på Feiring. Det betyr så mye å ha så mange og gode venner når livet går i motbakke og kjennes skjørt.

Jeg er nå kommet hjem, og vil måtte ta det med ro noen dager. Men nå er våren her, og sola varmer, så det blir litt småturer med Poirot i den grad jeg orker det. Akkurat nå er jeg bare veldig sliten og skal nyte helgen sammen med aller nærmeste familie.

Livet ble ikke akkurat slik jeg hadde planlagt og drømt om. Men Gud har sine planer og de er mye viktigere. Mer enn noe annet ønsker jeg å lære Ham å kjenne og følge Herren Jesus med alt hva jeg er og har. Salme 84,11-13 har kommet til meg disse dagene:

"For èn dag i dine forgårder er bedre enn ellers tusen. Jeg vil heller stå ved dørterskelen i min Guds hus enn å bo i ugudelighets telt. For Gud Herren er sol og skjold, Herren gir nåde og ære. Han nekter ikke dem noe godt som vandrer i uskyld. Herre, hærskarenes Gud, salig er det menneske som setter sin lit til deg."

I lys og mørke - Herren er den samme.

Lik Samuel vil også jeg sette opp en stein etter at kampen mot filisterhæren er slått ved profetens forbønn, og skrive det samme som han:

"Og Samuel tok en stein og satte den mellom Mispa og Sen. Denne steinen kalte han Eben-Eser og sa: HITTIL HAR HERREN HJULPET OSS."

Jeg kjemper også mot en åndelig filisterhær med hensyn til min helse. Takket være manges forbønn vil jeg vitne og si: "HITTTIL HAR HERREN HJULPET MEG." Ære være Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gledelig å få høre disse gode nyhetene.Setter stor pris på innleggene på denne bloggen.
T.Leigre.

Anonym sa...

Hei!! Vil støtte meg til den samme kommentaren! Det er veldig oppbyggelig med innleggene dine!! Du har jo en hel menighet å snakke til med tanke på hvor mange som er innom bloggen din og leser hva du skriver!! Det er veldig kjekt og godt!!:-)
L.B.H