onsdag, august 03, 2016

Du lar meg få igjen pusten min

Salme 23:

"Gud, min gjeter! 
Jeg trenger virkelig ingenting. 
Du har latt meg gå til sengs i frodige enger, Du har funnet noen stille vann til meg og latt meg drikke av dem.

Tro mot dine ord 
har Du latt meg få igjen pusten min
og sendt meg i riktig retning.

Selv når veien går gjennom
Dødens dal, er jeg ikke redd
for Du går ved siden av meg. Den tillitvekkende gjeterstaven din
gjør at jeg føler meg trygg.

Du serverer meg en seksretters middag
rett foran mine fiender.
Du gjenoppliver mitt hengende hode;
begeret mitt flyter over av velsignelser.

Din skjønnhet og din kjærlighet jager etter meg
hver dag av mitt liv.
Jeg er hjemme igjen i Guds hus
for resten av livet mitt.

Eugene Peterson, presbyteriansk pastor, professor i teologi ved Regent College i Vancover, Canada og bibeloversetter. Oversatt til norsk (C) Bjørn Olav Hansen

Ingen kommentarer: