fredag, juli 10, 2020

Om å søke Herren først

"Jeg er nidkjære for dere", sier Herren.

'Men søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg.' - Matteus 6:33

Jesus var ganske tydelig da han sa at vi må forlate alt og følge ham. Det han sa da mener han også nå, selv om det betyr å gjøre ting vi ikke er komfortable med, skyve vekk alt som er til hinder for vårt forhold til ham, eller ofre de tingene vi ønsker oss mest.                                               

Jeg hører Herren spørre: "Jeg ønsker å gi deg nytt territorium, en ny salvelse og guddommelig tjeneste ... men vil du søke meg først? Jeg ønsker å grunnfeste deg, men vil du først gi meg plass i ditt hjerte? ”Når du først søker Herren og gjør ham til din første kjærlighet, vil han ære deg og gjøre deg til rent gull."

Gud ærer oss når han blir hedret som vår topp prioritet. Han er sjalu når det gjelder oss. (5. Mosebok 4:24)

- Steve Porter
Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: