onsdag, april 13, 2022

Plutselig oppdaget jeg engelen!


May Sissel og jeg var så heldig å få dette vakre maleriet i julegave i fjor. Det betyr mye for oss. Underlig hvordan vi ser nye ting i det som dagene går. For meg personlig har dette maleriet de siste dagene fått en spesiell betydning, da jeg oppdaget engelen som står til venstre for oss. For vi tolker det som det er May Sissel og jeg som står der foran en åpen himmel. Andre dager ser vi dette som en himmelsk portal, hvor vi inviteres til å se inn i det himmelske. Mens andre dager igjen ser vi evigheten som bryter inn i tiden. Andre dager ser jeg bare Jesus med utstrakte armer i herlighetsskyen.

Det er spesielt et ord fra Salme 34,8 som har kommet til meg disse dagene, og det var da jeg oppdaget engelen til venstre i maleriet:

"Herrens engel slår leir rundt omkring dem som frykter ham, og han frir dem ut."

Både bibelordet og maleriet har gitt meg et løft på dager med så mye smerte. Derfor vil vi rette vår takknemlighet til hun som har malt det og gitt det i gave. Tusen hjertelig takk, Gerd Solbakken. Både du og maleriet er en velsignelse for oss!

Ingen kommentarer: