tirsdag, april 26, 2022

Takk for at du ber for martyrkirken i Iran


Nylig, mens jeg møtte iranske kirkeledere på et treningsarrangement, hadde jeg muligheten til å møte Nasrin, en kirkeplanter i Iran-regionen.

Nasrin delte med meg at bønnene dine gjør en reell forskjell i livene til troende som lider under forfølgelse i Iran.

For noen år siden tilbrakte Nasrin nesten 3 uker på isolatcelle i Iran, og møtte regelmessige avhør om sin tjeneste og tro på Jesus.

Etter mange dager i isolasjon og følelsen av motløshet, hørte Nasrin noe bemerkelsesverdig - lyden av bønner. Det var som om det var en stor forsamling av troende utenfor celledøren hennes som gikk i forbønn på hennes vegne.

"Det var som om jeg bokstavelig talt hørte folk be - jeg ble så oppmuntret," minnes Nasrin gjennom tårer. I Guds godhet hadde kristnes bønner nådd og løftet Nasrin, selv i den ensomme cellen.

Etter hennes løslatelse fortsetter Nasrin og mannen hennes å modig tjene Jesus i Iran.

Jeg har privilegiet å få møte modige ledere som Nasrin og være en del av et team som tilbyr avanserte treningsmuligheter for dem. Ledere i regionen forteller meg ofte hvor mye bønnene til de troende rundt om i verden betyr for dem.

Så, på vegne av Nasrin, takk for dine bønner som hjelper våre brødre og søstre å stå sterke i møte med lidelse.

Og takk for at du står sammen med oss ​​mens vi trener og utruster folk som Nasrin som tar store risikoer for å bidra til å gjøre Jesus til den største samtalen i Iran.

Vil du ta deg tid til å gå i forbønn på vegne av troende i Iran-regionen?

Vennligst be:

For kristne som for tiden er i fengsel eller vilkårlig internert, eller lider på andre måter

For beskyttelse over dristige evangelister som Nasrin

For at modige ledere skal bygges opp og oppmuntres gjennom Elams avanserte treningsmuligheter

Nåde og fred,

David Yeghnazar, daglig leder for Elam Ministries/Oversatt til norsk av: Bjørn Olav Hansen (c)

Nasrin er et pseudonym. Bilde kun for illustrasjon.

Ingen kommentarer: