søndag, mars 08, 2020

Gledelige overraskelser

Jeg er på en ørliten hjemmeperm fra sykehuset. Det gleder jeg meg veldig over. Skal ned på sykehuset igjen for å sove der. Det er tryggest. Nå drikker jeg Yorkshire-tea, det er helse i hver dråpe! I morgen får jeg vite hvor jeg skal ha bypass-operasjonen på sykehuset.

I dag skjedde det noe forunderlig! Etter en følelsesmessig berg-og-dal-bane, tror jeg at Gud minner meg på å se på den direkte TV-overføringen av lederdagene til Det norske baptistsamfunn i Drammen. May Sissel og jeg skulle ha deltatt der denne helgen som forbedere og sjelesørgere. Men siden  jeg ble alvorlig hjertesyk, ble det ikke noe av.

Da jeg kom jeg inn på sendingen var det på slutten av avslutningsgudstjenesten. Pastor og informasjonsleder i Det norske baptistsamfunn, Roger Dahl, leder en forbønnshandling hvor det bes for ulike forbønnsbehov, og plutselig nevner han mitt navn og begynner å be for meg. Det var en veldig sterk opplevelse.

Dette skjedde i samme øyeblikk jeg setter igang sendingen via mobilen min. Gud berørte meg så sterkt under denne bønnestunden. Så jeg forsøkte å komme i kontakt med Roger Dahl via sms, men lykkes ikke. 'Kjære Gud, la meg få komme i kontakt med noen i Baptistsamfunnets ledelse for å få formidle dette forunderlige som hadde skjedd.'

Jeg hadde ikke før bedt ferdig, før Hovedstyrets leder, Jon Vestøl, sender en tekstmelding og jeg får muligheten til å formidle det som har skjedd til ham og Jon Vestøl får formidle beskjeden  til generalsekretær Terje Aadne, som kan fortelle den gudstjenestefeirende forsamlingen det jeg opplever som et stort bønnesvar. For rett før Gud minnet meg på å se denne TV-sendingen var jeg langt nede.

Kommet vel hjem, kommer våre gode kurdiske venner, på besøk med verdens beste kurdiske suppe. Helse og kjærlighet i hver eneste dråpe i den også. Det er kjærlighet det!

Ingen kommentarer: