tirsdag, mars 17, 2020

Fra våre trossøsken i Nord-Korea

Det er få ting som slipper igjennom sensuren og som kan gi oss et riktig bilde av hva som skjer i Nord-Korea når det gjelder korona-epidemien. Ubekreftede rykter vil ha det til at nord-koreanske myndigheter har skutt mennesker som har vært smittet av korona-viruset. Det har ikke vært mulig å verifisere dette.

Organisasjonen 'Voice of the Martyrs', som i sin tid ble stiftet av Sabina og Richard Wurmbrand, har et eget kontor i Seoul i Sør-Korea. Det ledes av Eric Foley. Dette kontoret fikk nylig et brev fra en person i Nord-Korea, som har mottatt en MP4 spiller fra 'Martyrenes Røst', som inneholder Bibelen. Jeg har oversatt brevet fra engelsk:

"Jeg har fått håp til å leve gjennom bønn. Det er en mer seriøst situasjon vedrørende viruset i Pyongyang og Sinuiju enn langs grensene. Jeg tror vi alle kommer til å dø av sult eller at vi blir smittet. Begge deler er dødelig og sprer fortvilelse, men etter at jeg ble kjent med Ham, har frykten min forsvunnet. I sannhet takker vi dere på nytt..."

La oss huske Nord-Korea i våre forbønner, og spesielt våre troende venner.

Ingen kommentarer: