fredag, juni 04, 2021

Arabisk bønnekvinne fra Nasaret med profetisk syn om den kommende høsten


En god venn, den arabiske bønnekvinnen Rania Sayegh, som er stifteren av et bønnehus i Nasaret i Israel, og kjent fra flere nasjonale bønnekonferanser på Grimerud, hadde nylig et profetisk syn som har grepet meg så sterkt. Så sterkt, at jeg måtte oversette det til norsk:

"3.mai så jeg en brud stå midt i et hveteåker. Hun hadde en hvit brudekjole og gikk i åkeren. Hun ble frydet seg over åkeren og så seg rundt med glede over høsten. Hun hadde et slør over ansiktet og så på dette enorme hvetemarken. Bruden så mot den lengste horisonten og begynte å løfte sløret. Da hun løftet sløret, begynte vinden å blåse over åkrene. Først blåste denne vinden forsiktig, men så dannet den en virvelvind over feltet. Jeg la merke til at virvelvinden ble sterkere og sterkere så begynte å bevege seg og bære hveten nesten som om den høstet hveten. Virvelvinden bar denne hveten inn på treskeplassen. Virvelvinden var ikke bare dannet av vind, men også englevesener - Den Hellige Ånd og engler som samarbeidet!"

Når jeg leser disse ordene blir jeg minnet om Jesu ord i Matt 24,31:

"Han skal sende ut sine engler med veldig basunklang, og de skal samle hans utvalgte fra de fire vindretninger, fra himmelens ene ende til den andre."

Ingen kommentarer: