mandag, januar 03, 2011

Spennende om endetiden på årets Gran-stevne


Med unntak av i fjor har jeg de siste årene forsøkt å få med meg noe av det tradisjonelle Gran-stevnet til Kirkelig Fornyelse. Det er vel ikke så mange med min kirkelige bakgrunn der, men jeg trives godt med både de liturgiske samlingene og foredragene. Førstkommende lørdag er det et seminar med professor Torstein Theodor Tollefsen (bildet) med tema "Eskjatologi og gudstjeneste", som jeg skal prøve å få med meg. Torstein Tollefsen er professor i filosofi. Han arbeider med gresk, kristen tenkning i senantikken, og er medlem av Hellige Nikolai ortodokse menighet.

Det finnes mye annet spennende å få med seg også for den som har mulighet til å være med hele helgen.

Programmet kan du laste ned her:

http://www.kirkeligfornyelse.org/Kirkelig_Fornyelse/Granstevnet_files/Info.%20Gran%20Stevnet%20%202011.pdf

1 kommentar:

Biskop Kyrillos sa...

Det verkar spännande med denna stämma på Gran. Jag har besökt dessa två systerkyrkor för några år sedan då jag gästade biskop Johannes Ephrem (Trond Kverno). Det verkar också som om denna form av kyrklig förnyelse är ekumenisk, och icke utestänger någon. Så som det skall vara.