fredag, april 19, 2019

'Dere vet ikke hva slags ånd dere er av'

På selveste langfredag får jeg følgende melding fra en norsk pinsepastor på min mobiltelefon:

"Hei Bjørn Olav! Snakket i dag med en misjonær i Paris som fortalte om et bønnemøte de hadde på mandag morgen. Der bad de konkret om at Notre Dame katedralen måtte brenne opp. For de ser denne som satans synagoge. Så når brannen brøt ut på kvelden var de overrasket over hvoor raskt bønnesvaret kom. Ha en fin Påske."

Jeg blir stum, og kommer i hu Jesu disipler som ville be Gud sende ild fra himmelen som skulle fortære Jesu motstandere. I den sammenheng sa Jesus:

'Dere vet ikke hva slags ånd dere er av.'

At denne pinsepastoren ønsker meg en fin påske, er ikke positivt ment.

I dag kjenner jeg bare på sorg og fortvielse. Jeg kjente jeg ble fysisk uvel av å lese denne meldingen.

Ingen kommentarer: