torsdag, april 18, 2019

Stor oppslutning om Skjærtorsdagsgudstjenesten i Bergen baptistkirke

Nattverdbordet var vakkert dekket til Skjærsdagsgudstjenesten i Bergen baptistkirke i ettermiddag. I overkant av 80 personer hadde funnet veien til den vakre kirken, til kjøttsuppe, kaker og kaffe, med derpå følgende gudstjeneste. Ekstra hyggelig var det at flere av mine Facebook-venner hadde funnet veien til baptistkirken. Her var nordmenn, russere, slovenere og burmesere i skjønn forening.

Og det i strålende solskinn! Jeg ble veldig overasket at så mange kom, en slik blendende vakker vårdag. Men det skjer mye fint i Bergen baptistkirke for tiden, under pastor Jan Helge Hindenes gode ledelse.

Liturg under nattverden var en god venn og pastorkollega av meg, Svein Tuft. Jeg talte om feiringen av nattverden på Øvresalen, og om Jesu kamp i Getsemane.  Gudstjenesten ble ledet av Marit Saltnes.

Jeg ser frem til morgendagens gudstjeneste, langfredag.

Ingen kommentarer: