mandag, februar 10, 2020

Fra en stille stund med Jesus

Dette er dager med hvile i Herrens nærvær. Dager med omfavnelse og ømhet. Dager hvor jeg lar meg elske. Som jeg er. Med alle mine feil og mangler, med all min tilkortkommenhet. Ingenting overgår Din kjærlighet, Herre. Ikke noe eller noen kan måle seg med den. Bølger, på bølger av nåde og barmhjertighet, jeg lar dem skylle over meg.

Jeg lar Trøsteren holde meg.

Jeg danser for Ditt åsyn.
Grasiøst er det ikke.
Det er en skjelvende kropp.

Men mest sitter jeg med hender formet som en skål foran meg, i stille tilbedelse.

Du er nok, Jesus.

Det er bare Deg jeg trenger.

Hos deg er alle visdommens og kunnskapens skatter skjult tilstede.

Har jeg Deg, har jeg alt.

Bare Du kan tilfredsstille fullt ut. Bare Du kan lege.

(Notater fra en tid i lønnkammeret, søndag 9.februar 2020. (C) Bjørn Olav Hansen)

Ingen kommentarer: