torsdag, februar 20, 2020

Det lykkeligste øyeblikket i livet mitt

Dette bildet og historien bak det griper meg så sterkt i dag. Det er Eric Foley, lederen for den koreanske avdelingen av The Voice for the Martyrs, som forteller om hvordan giverne til denne organisasjonen har gjort det mulig å donere beskyttelsesmasker til ofre for sexlaveri blant nord-koreanske kvinner som befinner seg i Kimna. De er spesielt utsatt for korona-viruset.

'Men,' sier Eric Foley, 'det er ikke beskyttelsesmaskene som gir dem håp gotrøst, men MP3 spillere.'

En av mottakerne fortalte Foley: 'Hvis du spurte hva som et lykkeligste øyeblikket i livet mitt, så vil jeg si at det var da jeg kunne lytte til Guds ord på min MP3. Den tiden jeg gjorde det, hadde jeg ingen bekymringer. Jeg følte meg ikke en gang sliten.'.

Tenk det! I en hvor korona-viruset herjer er det lykkeligste øyeblikket i livet ditt når forstår at det er kraft i Guds ord.

La oss be for disse nordkorenaske jentene.

Ingen kommentarer: