onsdag, desember 08, 2010

George Müller og D.L Moody om Bibelens betydning i en troendes liv

Jeg leste følgende uttalelse av trosmannen George Müller, og verdensevangelisten D.L Moody, i går , om Bibelens betydning i en troendes liv. Deres ord er vel verd å merke seg. Først George Müller:

"Kraften i vårt åndelige liv står i eksakt forhold til den plass vi gir Bibelen i vårt liv og våre tanker. Dette skriver jeg etter 54 års erfaring.

Jeg har lest Bibelen fra perm til perm hundre ganger, og alltid med fornyet interesse. Hver gang har den vært som en ny bok for meg.

Jeg har fått stor velsignelse av det planmessige, grundige, daglige studiet. Jeg ser det som en mislykket dag når jeg ikke har hatt tid til å fordype meg i Guds ord."

Så Moody:

"Jeg bad om og tenkte at troen en dag skulle komme ned og treffe meg som et lyn. Men det så ikke ut til at troen skulle komme. En dag leste jeg i Rom 10,17: "Så kommer da troen av det en hører og det en hører kommer ved Guds ord."

Jeg hadde lukket Bibelen og bedt om tro. Nå åpnet jeg Bibelen og begynte å lese, og siden har troen vokst."

Ingen kommentarer: