fredag, desember 31, 2010

I alle ting - hjertets fred, en stille glede

Foran det nye året gir jeg ordet til bror Roger, grunnleggeren av den økumeniske kommuniteten Taize:

Når vi går fra en begynnelse til den neste, tenk om vi kunne forberede oss på å ønske hver ny dag velkommen som om den var helt enestående... Og den oppstandne Kristus sier til hvert menneske: Jeg vil aldri forlate deg.

På dager da vi ser oss tilbake og angrer på det som har vært, tappes vi for krefter.

I alle ting - hjertets fred, en stille glede.

Den Hellige Ånd har begravd vår fortid i Kristi hjerte. Og han vil ta vare på vår framtid.
Og disse ordene fra Job 19,25:

"Men jeg, jeg vet at min gjenløser lever, og som den siste skal han stå fram på støvet."

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for nyttårshilsen, det er bare å si Amen og Takk til det.

Hilsen karin