fredag, september 20, 2019

Den profetiske tjenesten: Hva du ikke bør gjøre, del 4

Her er fjerde del av artikkelen til James Goll (bildet):

4. La ikke din sensitive natur forvirre deg.

Det kan hende at dette ikke angår deg, men det er virkelig noe viselig som jeg har måtte lære meg. Alle profetiske personer er skrudd sammen forskjellig. I mitt tilfelle har Gud, livet, familie og kall formet meg til å bli en ekstra sensitiv person. Jeg har måtte lære meg på en viselig måte å håndtere min sensitivitet uten å forbanne min gave eller ønske at jeg var skrudd sammen på en annen måte.

Til tider har fienden sådd forvirring i mitt sinn og forårsaket forvirring i mine følelser. Jeg har måtte lære meg å finne ut av disse innskytelsene jeg får og se på min makeup som en velsignelse slik at den kan fortsette å bli en velsignelse for andre.

For eksempel: en sensitiv profet kan føle at noe er viktigere enn det det er.

Å snakke eller handle for raskt kan skape problemer som ikke behøvde å bli et problem om den profetiske personen hadde ventet på Guds time, til å gi videre budskapet og måten å gjøre det på.

"Enhver profet har herredømme over sin profetånd." (1.Kor 14,32)

Det er alltid mulig å holde tilbake selv sterke følelsesmessige reaksjoner og bevege seg med en passende respons full av visdom.

I neste del av denne artikkelserien skal vi se hvordan vi kan vokse i den profetiske gaven.

fortsettes

Ingen kommentarer: