fredag, april 24, 2020

Den saligste roen hos Jesus

I dag, etter en urolig natt, våkner jeg med en sang på leppene: 'Hvor finner sjelen sin saligste ro? Hos Jesus, bare hos Jesus.'

Dette har vært en tøff uke. Med så mye smerter, skjelvinger, spasmer og hudløs angst. I perioder nesten ikke til å holde ut. Mye av det jeg skulle ha gjort er ugjort. Ikke overskudd til noe. Jeg har sett at det har vært fine vårdager med solskinn utendørs, men jeg har ikke opplevd det. May Sissel plukket hvitveis her om dagen. Det var veldig koselig. Satte dem i en vase på stuebordet, for at jeg skulle få se dem. Den eneste kjenning av vår jeg har kjent i år.

Om alt går etter planen legges jeg inn for operasjon førstkommende mandag. På Ullevål. Selve bypass-operasjonen blir tirsdag morgen. Kan ikke si annet enn at jeg gruer meg.

Men jeg lever med påskelyset. Med oppstandelsens krefter. Ikke mine egne. Jeg har ingen igjen . Tømt for mitt. Alt er hos Jesus, bare hos Jesus.

Ingen kommentarer: