søndag, oktober 26, 2008

En guddommelig besøkelsestid



Vekkelse er noe forunderlig. Mange har forsøkt å definere hva det er. Richard Owen Roberts (bildet), president for og grunnlegger av International Awakening Ministries kaller det for en guddommelig besøkelsestid. Jeg synes det er en veldig god beskrivelse. Å, hvor vi trenger en guddommelig besøkelsestid! Richard Owen Roberts, som begynner å bli en aldrende mann, hører med til de gode, gamle vekkelsesforkynnerne som det er en glede for meg å presentere på denne bloggen.

La meg fortelle litt om hans bakgrunn: Han er født i Schenectady, New York og fikk sin utdannelse ved Gorden College, Whitworth College og ved Fuller Theological Seminary. Han har vært pastor for menigheter i Idaho, Oregon, Washington og California. Gjennom disse årene tjente han innen det som kalles Conservative Congregational Christian Conference, og grunnla også to menigheter i Albany. Siden 1985 har han og hans familie bodd i Wheaton Illinois området. Han har arbeidet for Billy Graham organisasjonen, blant annet med å bygge opp biblioteket ved Billy Graham senteret. Her har han bidratt med sitt eget bibliotek bestående av 9000 bind! Bøker som hovedsaklig handler om vekkelse. Han har selv skrevet mange av dem.

Det er ikke mange igjen av Richard Owen Robets kaliber i dag. Derfor trenger vi å be om at Gud reiser opp andre, som kan føre stafettpinnen videre, som brenner for vekkelse. Jeg tror Gud fortsatt vil sende vekkelse. Vi trenger det mer enn vi aner. Men jeg tror ikke lenger på noen vekkelse som kommer til å føre til at hele verden blir omvendt. Bibelen forteller at det motsatte vil skje. Det kommer et stort frafall fra sann bibelsk kristentro. Men jeg tror at Gud kan sende vekkelser som vil berøre byer og landsbyer, og som vil føre til at mange mennesker blir vunnet for evigheten. Vi trenger det desperat i Norge, i Skandinavia, i Europa.

Om du kan spandere en time og enogtyveminutter vil jeg anbefale at du ser på denne linken:

http://sammytippit.org/heart-cry-for-revival-conference-2006-video/richard-owen-roberts-divine-visitation-unrec.html

Nettsiden til Richard Owen Roberts finner du her:

http://www.internationalawakening.org/index.htm

Jeg tror du, i likhet med meg, vil finne mye til velsignelse, oppbyggelse og som vil utfordre til bønn, selvransakelse og en ny lidenskap for Jesus.

Ingen kommentarer: