onsdag, oktober 08, 2008

George Verwer - et godt forbilde



Blant de mange flotte gavene jeg fikk til min 50 års dag, var en personlig gave fra George Verwer, grunnleggeren av Operation Mobilisation. Den mannen slutter ikke å forundre meg! Jeg traff ham første gangen i juli 1989, under Love Europe konferansen i Offenburg i Tyskland. 7000 unge mennesker kom sammen til en evangeliseringskongress med talere som verdensevangelisten Luis Palau, Stuart McAllistar, Floyd McClung med mange flere. Jeg deltok sammen med en gruppe norske deltagere, og skulle blant annet tale til den skandinaviske gruppen på et av møtene. Det var inspirerende dager. George Verwer inviterte meg til sin egen buss. Nå må jeg skynde meg å si at det var en skikkelig gammel og velbrukt buss, som blant annet var omgjort til hans kontor og soverom. Vi satt utenfor på noen campingsstoler, og han inviterte på te. Det ble en veldig nær og personlig samtale som fikk stor betydning for meg. Før jeg gikk derfra ba han om et bilde av meg, mitt navn og min andresse. Dette ville han lime inn i bønneboka si, slik at han kunne huske å be for meg! Siden den gangen har vi holdt litt sporadisk kontakt, men Verwer må ha kikket i bønneboka si og oppdaget at jeg fylte år. Dermed setter han seg ned og signerer et eksemplar av Ian Randalls bok "Spiritual Revolution. The Story og OM" og sender den slik at den rekker frem til dagen min. Det var mildest talt en svært overraskelse! Det er tydelig at Verwer tar sin oppgave som forbeder og inspirator på alvor! Nå gleder jeg meg til å ta fatt på denne boken. Operation Mobilisering, som er det norske navnet, er en evangeliseringsbevegelse som står mitt hjerte nært. En periode var jeg formann for det norske styret, og jeg følger godt med på deres nyhetsbrev. George Verwer er virkelig et forbilde å leve opp til. Like entusiastisk for misjonens sak, og alltid like begeistret for Jesus! En av de tingene som virkelig inspirerer meg er at han hver måned setter av en dag til bønn for å be for alle han har på bønnelisten sin, og alle de utfordringene OM står overfor. George Verwer tar bønn på alvor! Oppfordrer gjerne bloggens lesere til å ta en titt på George Verwers egen nettside. Der finnes det mye spennende og utfordrende lesestoff:

Ingen kommentarer: