fredag, januar 08, 2010

Tema for femte dag i fasten for Norge januar 2010


Gi oss styrke i vårt indre slik at vi kan ta imot kjærligheten og forpleiningen fra deg

Jeg ber om at han som er så rik på herlighet, må styrke dere i det indre menneske med sin kraft og sin Ånd, så Kristus ved troen kan bo i deres hjerter, og dere kan stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet. Da kan dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja kjenne hele Kristi kjærlighet, som er mer enn noen kan fatte, og bli fylt til hele Guds fylde. Ef. 3. 16‐19.

Han kommer til Simon Peter. Peter sier: «Herre, vasker du mine føtter?» Jesus svarte: «Det jeg gjør, forstår du ikke nå, men du skal forstå det siden.» «Aldri i evighet skal du vaske mine føtter,» sier Peter. «Hvis jeg ikke vasker deg, har du ingen del i meg,» svarte Jesus. Da sier Peter: «Herre, ikke bare føttene, men hendene og hodet også!» Joh. 13.6‐9.

Ingen kommentarer: