torsdag, mai 28, 2009

Om den medlidenhet og forståelse som finnes i Jesus

Dette er sjelden vare! Brennan Manning, deler sitt hjerte om den medlidenhet og kjærlighet som finnes i Kristus. Dette er radikalt, utfordrende, innsiktsfullt, morsomt, og har berørt meg veldig djupt. Talen er noe skjemmet av at Manning "snøvler" en del, så det er av og til litt vanskelig å få med seg hva han sier. Men ikke heng deg opp i dette, lytt til mannens sterke budskap. Jeg har skrevet om Brennan Manning på bloggen tidligere. Om du klikker på navnet hans under etiketter, vil du få litt mer bakgrunnsinformasjon om hvem han er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denne talen er så dyp at den som virkelig tar den til hjerte vil kjenne Jesus.
Å føle Jesus følelser for mennesker er som å oppleve den sterkeste opplevelse som ikke kan beskrives.
Det viktige som han sier er at Jesus elsker mennesket alerede før det selv har søkt han.
Dette er det jeg selv ser som bryter med det mange sier at Jesus bare elsker dem som kaller seg kristen.
Jesus er vel heller skuffet over dem som kaller seg kristen men fordømmer sin neste.
Det er denne gave Jesus vil gi oss å få del i dette fantastiske hjerte som gjør at man føler seg helt elsket.
Det er bare ett problem at når man går i forsamlingen der man skal lete etter Jesus ikke kan det for han er alerede i hjertet.
Eller man skal si at man er bare syndig mens Jesus i hjertet gråter over at jeg ikke kan elske meg selv som den jeg er.
Det er fordi vi hater oss seelv at vi er onde for detr er smerten som skaper hatet.
Alt dette vet Jesus som står og venter til vi skal svømme inn i hans dype hjerte for aldri å føle oss uten Gud.
Venn i jesus

Bjørn Olav sa...

Takk for at du tok deg tid til å se denne videoen. Jeg er enig med deg i at den inneholder dype sannheter.