tirsdag, august 11, 2009

Pinsevennenes Israelsstevne et av årets største





Vi gleder oss over at norsk pinsebevegelse viser sin kjærliget og støtte til Israel. Deres årlige Israels-stevne i Seljord er blitt en av de største konferansene innen pinsebevegelsen. Fra den spede begynnelsen med ca 60 deltagere, møtes nå over 500 på Seljord Folkehøgskole.

Solid bibelundervisning med profetisk innsikt i Guds ord trekker altså ennå folk! Årets talere er bibellæreren Charles Hansen fra Ordet og Israel, Jarle Sortland (bildet) som er stedlig representant for Norske Pinsevenners arbeid i Israel og David Østby.

Det er ennå ikke for sent å reise til Seljord. Konferansen arrangeres i tiden 13.-16.august.

For mer informasjon om pinsevennens Israelsarbeid gå til:

http://www.sjibbolet.no/index.htm

16 kommentarer:

leins sa...

PS! For de som elsker Israel,
tror på landløftene og at Gud
elsker denne pletten på kloden,
framfor amdre land,
på grunn av kjærligheten til fedrene,
(Abraham, Isak og Jacob)

anbefaler jeg boken "Slagmark" av Jon Andersen på Hermon Forlag.

Løp og kjøp!

Bjørn Olav sa...

Har løpt og kjøpt! Fått den i hus, men ikke lest den. Synes du den er bra?

leins sa...

Det er noe av det beste bøkene jeg har lest om Israels historie.

Den er drivende godt skrevet. Og bakgrunnen og beskrivelsen av seksdagerskrigen, er som å lese en god spenningsroman.

Bare at det er sant.

Så du kan begynne å glede deg!

leins sa...

NB! Boken har tileggsopplysninger og bakgrunnstoff som inneholder mye nytt.

Skulle ønske at de venstrevridde tør lese den.

For for disse er slike bøker livsfarlige.
Det lukter vel for mye "kristensmanns blod".

Men det er noen som aldri vil høre sannheten. For den har trange kår i disse jødehatstider!

Anonym sa...

Takk for at Gud har skapt Jødene viktiger en alt annet folk på jorden.
Må vi bøye oss og tjene deres sak politisk og religiøst.
Gud elsker bare ett folk jødene så vi må be om deres støtte til Jesus.
Det er bare Jødene som kan få jesus til jorden alle bønner fra kristene er ike av samme kraft og kvalitet.
Må pinsevennene fårstå sin plas under Gyds opphøyede folk nå.
La det komme talere fra Israel som viser hvem som er Guds virkelige folk for oss hedningfolk som tror vi er utvalgt av Gud selv.

Broderlig i kristus

Anonym sa...

Forsettelse

Jeg må be om tilgivelse til det jødiske folk at jeg nevnte ordet Jesus i deres ønsker.
Det selvfølgelig stein tempelet på berget som er det viktigste å få bygget opp å ikke tempelet i hjerte som Jesus og Paulus misforstår.
Jeg ber om tilgivelse for at jesus har sakt at det indre tempel skal rives ned på 3 dager i hans lidelse på korset for så og byggges opp igjen.
Jeg ber Gud og jødene om nåde så jeg kan tro på ett fysisk tempel der Gud skal bo evig.
Må all vranglære om at Gud er tilgjengelig til alle bli renset i den rette tro på prestene som korsfestet jesus for han sa Gud var i han

Takk Gud må jeg få den rette tro med bønn fra alle gode rettroende som må be for min frelse som fortapt sønn.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Broder i Kristus

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det siste innlegget ditt. Er det sarkastisk ment?

Israel er jo ikke, eller har jo heller aldri vært, "viktigere enn alle andre folk på jord." Men de er utvalgt av Herren til å være Hans demonstrasjonsfolk.

"For et hellig folk er du for Herren din Gud. Deg har Herren utvalgt av alle de folk som er på jorden til å være hans eiendomsfolk." (5.Mos 14,2)

Men dette er jo ikke fordi jødefolket er spesielt. Det heter i 5.Mos 7,7-8:

"Ikke fordi dere var større enn alle andre folk, fant Herren behag i dere, så han utvalgte dere, For dere er det minste av alle folkene. Men fordi Herren elsket dere, og fordi han ville holde den ed han hadde sverget deres fedrem derfor førte Herren dere ut med sterk hånd og fridde dere ut av trellehuset, fra Faraos, egypyterkongens hånd."

Gud har heller aldri forkastet sitt folk. "Jeg seier altså: Har da Gud forkastet sitt folk? Langt derifra!" Rom 11,1a)

Men Gud elsker alle: "Så høyt har Gud elsket verden at han sendte sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv." (Joh 3,16)

Hvorfor denne voldsomme forbitrelsen mot jødene og Israel, "broder i Kristus"?

Anonym sa...

.
Tenk at Jødene er treller under ett presteskap som holder på som på Jesus tid.
Jeg var i Jerusalem så sent som i år og så Jøder som ikke kan gå opp på tempelhøyden for dem kan trakke på Gud som lever på plassen bak moskeen.
Slik holder presteskapet på idag med kristenes vellsignelse over det Jesus gav sitt blod og liv for å stoppe.
Gud bor ikke på 5x5 meter på jorden som jødene må tro på eller hva Bjørn Olav.
Hvis ditt hjerte kunne føle Jesus smerte over dette ville du gråte blod dagen lang over den uendelige smerte Jesus føler over dem som ikke får søke Gud i sitt hjerte.
Jeg føler Jesus smerte derfor lider jeg over hver Jøde som ikke får føle Gud i sitt hjerte på grunn av oppretholdelsen av det gammle systemet med kristen hjelp.

Broderlig i smerte i kristus

Bjørn Olav sa...

Jo, denne smerten kjenner jeg. Og jeg har selv kjent den når jeg har vandret rundt i Jerusalems gater. Det er ingen tvil om at jødene trenger Jesus, Han er den eneste som kan gi dem del i frelsen.

Men hos deg synes jeg å merke en sterk forbitrelse mot jødene, stemmer det? Det er noe med måten du skriver på, som uroer meg.

Særlig det siste innlegget ditt. En sarkasme, som stemmer dårlig med at du kaller den en bror i Kristus. For er ikke jødene også dine søsken? Hvem var det Jesus sa disse ordene til: "Men gå til mine brødre ..." (Joh 20,17)

Når du var i Jerusalem, oppsøkte du da "dine brødre"?

Anonym sa...

Dem som elsker Jesus er mine brødre.
Gud sente ikke sine profeter for å dø i Jerusalem for at det var så lyst og hellig der.
Du finner ikke noe mere mørkt sted på jorden en i Jerusalem.
Kjøpmennene som skriker og truer når man går opp lidelsens vei er som på Jesus tid.
Jødene som knytter nevene mot muren og truer Gud.
Nei dette stedet unner jeg ikke Jesus å komme til, han som er så god.
Hele Jerusalem er ett stort mørkt hull for den som har åndens øyner.
Hva føler du når du går omkring å føler pengevekslerene fylle hele byen.
Jeg sier deg Gud sente sine profeter ditt for å dø for det er ett mørkt hull i jorden som alle sloss om.
Jesus trenger ikke dette derfor gardere han seg for å aldri mere komme ditt igjen med å si "velsignet er han som kommer i herrens navn"
Derfor må Gud finne på noe annet for at Jesus skal orke og komme til jorden igjen.
Jesus Jerusalem er himmmelsk tempel som er bygget uten lyden av hender å der sitter han alt som konge over jorden for den som har åndens øyner.
Han sitter med faderens høyre hånd i tempelet som ingen kloakk som Jerusalem kan sloss ifra han.
Jesus har selv fortalt meg at han ofte er tilstede i olivenlunden og ved genesaretsjøen men Jerusalem holder han seg langt unna.
En by som dreber alle sine profeter er ikke mye å se opp til.
Jesus holder sverdet klart til å feie det hele bort en gang for alle når han kommer om det står i bibelen eller ei så vil han kommme med sverdet som vil sette alt på plass.
Det er ikke sikkert at Jesus velger å bli jøde denne gangen heller.
Han steg op mot nord på berget å derfra vil han komme tilbake.
Jesus kommer fra nord på himmelen på sin reise mot olivenlunden.
Han skal reise i luften.
Den som har øyner vil forstå og se når han kommer.
Denne gangen er han ikke ett offer men en som tar oppgjør med Israel.

Gammletestamentet er fullt av omskrivninger som Jesus avslørte.
"Dere skriftlærde kjenner sannheten men lever ikke etter den å ei vil dere dele den med folket" Gt er manupuler til å trellbinde folket i en tro på at bare prestene kan tale med Gud"
Dette makverket fester mange kristene høyere tillit til en Jesus som gir dem alt slik at dem kan føle Gud.
Ve dere som forleder menneskene bort fra meg ved å gi dem falsk lære til trelldom.
Dere som kaster den åpenbarede sannhet som du kan kjenne i ditt hjerte.
Du har sviktet meg for du støtter mørkets prester som manupulerer folket i trelldom.
En hellig bittherhet over at sine egene støtter prestenes løgner skrevet i ord for å trellbinde menneskene i satans lenker på jorden.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Nå skriver du mye rart, "broder i Kristus", og mye av det du skriver stemmer da heller ikke med Bibelen.

For det første: Jesus kommer tilbake til Jerusalem. Ikke til Oslo, ikke til New York, London, Paris, men til Jerusalem. Du får like det eller ikke, men det sier nå Guds ord. I forbindelse med himmelfarten, sier englene til disiplene: "Denne Jesus, som er tatt opp fra dere til himmelen, skal komme igjen på samme måten som dere så ham fare opp til himmelen. De vendte da tilbake til Jerusalem fra det berg som kalles Oljeberget og ligger nær ved Jerusalem, en sabbatsreise derfra."
(Apgj 1,11-12)

Jesus profeterer om Jerusalem, slik det er gjengitt i Hans endetidstale i Luk 21. I vers 24 forutsier han Jerusalems fall i år 70 e.Kr, men så sier Han også: "Og Jerusalem skal ligge nedtrådt av hedninger inntil hedningefolkenes tider er til ende.." Altså det kommer en ny tid for Jerusalem, og i endens tid skal det stå en forferdelig kamp om denne byen. Se Sak 12 og 14.

Jesus kommer altså tilbake til byen Jerusalem. Han sier det selv i Matt 23,29: "For jeg sier dere: Fra nå av skal dere ikke se meg før dere sier: Velsignet være han som kommer i Herrens navn!"

Dette henspeiler på Hans inntog i det som kalles "den store kongens by", hvilken by er det? Jerusalem.

I Jes 62 vitner Herren selv om den kjærlighet Han har til Sion, til Jerusalem: "For Sions skyld vil jeg ikke tie, og for Jerusalems skyld vil jeg ikke være stille, før hennes rettferdighet går fram som en stråleglans, og hennes frelse som et brennende bluss ... På dine murer, Jerusalem, setter jeg vektere. Aldri skal de tie, ikke hele dagen og ikke hele natten. Dere som minner Herrern, unn dere ingen ro! Og gi ham ikke ro før han bygger Jerusalem opp igjen, og før han gjør henne til en lovsang på jorden." (Jes 62,1 og v.6-7) Hvem er det som sier dette om Jerusalem? Herren selv!

Hva sier Jesus til den samartianske kvinnen? "Frelsen kommer fra jødene." (Joh 4,22)

Beklager, "broder i Kristus", men det finnes ingen nordisk Messias, ingen amerikansk eller japansk. Jesus er og blir 100 prosent jøde. Han er en del av sitt folk, de kjente Ham igjen etter oppstandelsen, og det er som jøde Han også kommer tilbake i triumf til Jerusalem.

Jeg utfordrer deg: Vis meg med henvisning til Bibelen at jeg tar feil! Vis meg skriftsteder hvor det klart og tydelig står at Jesus kommer igjen med en annen nasjonalitet enn den Han vitterlig hadde? Vis meg skriftsteder hvor det klart og tydelig står at Jesus kommer igjen et annet sted enn til Jerusalem. Vis meg skriftsteder som klart og tydelig står at Gud har forkastet sitt folk.

Så til dette: "Gammletestamentet er fullt av omskrivninger som Jesus avslørte."

Nå blander du kortene veldig. Det gamle testamente er slett ikke fullt av omskrivninger. Det Jesus siktet til var de tolkningene de skriftlærde gav og deres tillegg. Det Jesus kaller menneskebud. Det gamle testamente var jo Jesu egen Bibel, og Han sier om Skriften: "Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel i loven forgå, før det er skjedd alt sammen." (Matt 5,18)

Jeg ville være mer varsom med det du tror du "hører", hold deg til Bibelen!

Anonym sa...

Les andakten i VL idag som forteler om det virkelige tempelet Jesus.

Jesus svarte dem: «Riv ned dette tempelet, og jeg skal reise det opp igjen på tre dager.»
Joh 2, 19

Kjære Bjørn Olav jeg ønsker å såre din skriftlærde tro.
For meg så lever Gud idag slik at han kan vise sine planer for dem som er rene i hjertet.
Vi får møtes sammen på den andre siden når du er ferdig gangen til sammtale med Jesus så får vi se hva han sier til deg.
Jeg vet du elsker han derfor er jeg også glad ideg for han er det.
Det er bare så synd at forståelsen først kommer etter døden til dem fleste.
Jeg har studeret jødiske skrifter som er fra Moses som avslører store feil i Gt men det får være slik til Jesus selv forteller om ale dem skrifter Jødene har som du aldri har lest.
Derfor dømmer jeg deg ikke for at du mangler forståelse av dem skrifter som bare jøder leser.
Hadde du lest dem ville du kjenne både kunnskap om skalpelsen og Gud som er mye dypere en det du får servert i Gt.
For å lese dette må du være Jøde eller av Guds hjelp få tilgang på skriftene
En kunnskap ble gitt folket som er Gt mens nøkkelkunnskapen ble beholt av prestene som sitter inne med fasiten som dem ikke vil dele.
Så å lese Gt uten kjennskap til å høre ordet "den som har hørt ordet er blitt kalt guder" dem har blitt satt fri fra manipulasjon lenge før Jesus med å ta del i kristus i seg. JEG ER.
Sannheten skal sette deg fri.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Det holder lenge med Bibelen for meg. Jeg trenger ingen spesielle åpenbaringer. "Ditt ord er en lykt for min fot og et lys på min sti." (Salme 119,105)

Anonym sa...

Jødenes tro på at vi kan leve flere liv. håper jeg du tror på Bjørn Olav du som kjenner at Guds ord fra Jødene er riktig.
Yenk dem fattige i ånden som trodde dene troen kom fra andre steder.

Reincarnation, gilgul in Hebrew

The fact that reincarnation is part of Jewish tradition comes as a surprise to many people. 11 Nevertheless, it's mentioned in numerous places throughout the classical texts of Jewish mysticism, starting with the preeminent sourcebook of Kabbalah, the Zohar :12


As long as a person is unsuccessful in his purpose in this world, the Holy One, blessed be He, uproots him and replants him over and over again. (Zohar I 186b)

All souls are subject to reincarnation; and people do not know the ways of the Holy One, blessed be He! They do not know that they are brought before the tribunal both before they enter into this world and after they leave it; they are ignorant of the many reincarnations and secret works which they have to undergo, and of the number of naked souls, and how many naked spirits roam about in the other world without being able to enter within the veil of the King's Palace. Men do not know how the souls revolve like a stone that is thrown from a sling. But the time is at hand when these mysteries will be disclosed. (Zohar II 99b)


The Zohar and related literature 13 are filled with references to reincarnation, 14 addressing such questions as which body is resurrected and what happens to those bodies that did not achieve final perfection, 15 how many chances a soul is given to achieve completion through reincarnation, 16 whether a husband and wife can reincarnate together,17 if a delay in burial can affect reincarnation,18 and if a soul can reincarnate into an animal. 19

The Bahir, attributed to the first century sage, Nechuniah ben Hakanah, used reincarnation to address the classic question of theodicy -- why bad things happen to good people and vice versa:


Why is there a righteous person to whom good things happen, while [another] righteous person has bad things happen to him? This is because the [latter] righteous person did bad in a previous [life], and is now experiencing the consequences? What is this like? A person planted a vineyard and hoped to grow grapes, but instead, sour grapes grew. He saw that his planting and harvest were not successful so he tore it out. He cleaned out the sour grape vines and planted again. When he saw that his planting was not successful, he tore it up and planted it again. (Bahir 195

Reincarnation is cited by authoritative classic biblical commentators, including Ramban21 (Nachmanides), Menachem Recanti 22 and Rabbenu Bachya.23 Among the many volumes of the holy Rabbi Yitzchak Luria, known as the "Ari,"24 most of which come down to us from the pen of his primary disciple, Rabbi Chaim Vital, are profound insights explaining issues related to reincarnation. Indeed, his Shaar HaGilgulim, "The Gates of Reincarnation," 25 is a book devoted exclusively to the subject, including details regarding the soul-roots of many biblical personalities and who they reincarnated into from the times of the Bible down to the Ari.

Jeg kommer til å gi deg noen utvidene tanker fra bibelen i det tempoet du kan klare å ta imot det.Må Herren lyse for din fot.
Broderlig i kristus

Anonym sa...

Sitat for hvorfor det er holdt hemmlig for folket i Israel

"There is a reason why we do not find any explicit mention of gilgul in the Tanach (only by insinuation and hint). God wants man to be completely free to do whatever he wants, so that he can be totally responsible for his actions. If a person were to be explicitly told that he will surely reincarnate if he fails to rectify his actions, he might remain indifferent and apathetic. He might not do all he could to accelerate his personal evolution. Thinking that he could have no influence on the course of his life, he might renounce all responsibility and leave all in the hands of "fate."

Rabbi Avraham Brandwein, Jerusalem.

Les resten av forklaringen på linken

http://www.projectmind.org/exoteric/souls.html

Bjørn Olav sa...

Dette er ren og skjær okkultisme.