tirsdag, september 08, 2020

Nok en ørneopplevelse som svar på bønn



På vei til et viktig møte med en lege i dag, fikk jeg god anledning til å be. Jeg bruker gjerne tiden i bilen til bønn og lovprisning. Fordi jeg opplever en tøff sykdomsperiode, ba jeg Herren om Han kunne gi deg en ekstra oppmuntring. Noen av dere vil kanskje huske at jeg har hatt noen opplevelser med ørner, så jeg ba: 'Tenk om jeg kunne se en ørn igjen!'

Området jeg kjørte gjennom er slett ikke kjent for å ha noen ørner, så sannsynligheten var mikroskopisk. Men jeg ba nå likevel.

På tur til legen så jeg ikke noe til noen ørn, men jeg hadde ikke kommet så langt på hjemveien, før en ørn løfter seg fra et grantre hvor den satt! Det var overveldende! Så sterkt. Hvilken majestetisk fugl, hvilket kolossalt vingespenn og hvilken Gud vi har som bryr seg om å svare på en slik bønn. Dette er fjerde gangen jeg har ørneopplevelser som svar på bønn. Det har vært som håndtrykk fra Gud, og bekreftelser på at Han fortsatt våker over meg, har fullstendig kontroll og fortsatt har bruk for meg. Opplevelsene jeg har i møtet med disse ørnene har også vært med på å bekrefte mitt kall i den perioden av livet jeg opplever nå.

Foto: Wikipedia

Ingen kommentarer: