torsdag, september 10, 2020

Om alle går ut den døra - så vil jeg vente


Når musikken toner ut. Når prekenen er over. Når alle har forlatt bygningen. Det er en som fremdeles står og venter på å bli lagt merke til. Hans nærvær er ved det hellige alteret. Han hungrer etter mer.

Vil vi legge merke til Ham? Vil vi se Ham stå der? Han heter Jesus.

Herren kommer for fellesskap!

Han hvisker "Jeg vil ha mer tid med deg ... Jeg sulter på mer enn bare kirkeaktivitet ... vil du ha meg? Ser du meg vente på deg? Vil du ha mer?"

Denne morgenen gjør vi oss tilgjengelige for deg Herre når du kaller! Hvis alle går ut døra ... vil jeg vente! Ikke bare i denne kirken, men også i mitt hjerte! For du har kommet for å ha samfunn med meg ... du elsker min sjel ... Jeg vil vente. Jeg kan ikke la deg stå alene. Du er helt nydelig.

- Steve Porter
Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: