søndag, desember 26, 2021

Et underlig kall til å be for Nordområdene

Det har skjedd noe underlig dette året. Det begynte tidlig og økte på utover året, og nå når vi snart skriver 2022 er det blitt merkbart sterkere. Jeg har fått en slik nød og et bønnetrykk for Finnmark og nordområdende og særling for Varanger. Et annet område jeg har kjent så sterkt å be for er Norges grense mot Russland. Dette er helt ukjente områder av landet for meg. Jeg har aldri vært der, og kommer sannsynligvis aldri til å reise dit på  grunn av de begrensninger Parkinson skaper. Men man kan reise langt i bønn!

Hvorfor denne nøden og dette bønnetrykket? Jeg vet ikke. Jeg har også vært forbeholden med å dele denne bønnenøden med andre, men nå kjenner jeg at tiden er inne. Er det andre som i løpet av 2021 som har fått disse områdene av landet vårt lagt på sitt hjerte, og som har kjent på et kall til å be for disse områdene? Da vil jeg gjerne komme i kontakt med deg. Skriv gjerne til megm og bruk gjerne følgende epostadresse: bjornolav58@gmail.com  Jeg kjenner få i disse områdene, men kanskje det finnes forbedere her? Men det kan også være forbedere andre steder i Norge - og utlandet - som har kjent at Gud har kalt dem til å be for akkurat denne delen av Norge.

Noe av det jeg kjenner på når det gjelder å be for Finnmark, Varanger og grensen til Russland er at vi må våke! Så skal jeg ikke si mer.

Be gjerne om at Gud gir meg og andre som er kalt til å be for disse strategiske områdene om visdom til hvordan vi skal be.

Billedtekst: Fiskeskøyte i Varanger. Foto: Pixabuy

Ingen kommentarer: