mandag, januar 02, 2012

Liv Kyllingstad Godin er død

Pressemelding fra Det Norske Baptistsamfunn:

I det det nye året så vidt har begynt fikk vi meldingen om at
Kongomisjonær Liv Kyllingstad Godin (bildet) er hentet hjem til Jesus.

Hun sovnet i formiddag stille inn, etter en tids sykdom. Liv Godin ville, om hun hadde fått leve, fylt 94 år 5. mars i år.

Hennes liv som misjonær har strukket seg over uendelig mange år, fra hun reiste ut første gang i 1946, til hun i fjor kom hjem fra Kongo for siste gang.

Med sine mange år som pensjonistmisjonær i Kongo har Liv Godin blitt landskjent. Enten det har vært på flukt fra opprørsstyrkene i 1997, det har vært i forbindelse med bro- og veiprosjekter hun har stått bak i Kongo, eller ved en av de mange utmerkelser og priser hun har fått for sin store innsats i D.R. Kongo.

Liv Kyllingstad Godin vil bli begravet førstkommende fredag, 6. januar.

(foto: Es/Wikipedia)

1 kommentar:

Øystein Mikalsen sa...

Det var jeg som skrev boken om Madame liv (den hun holder på bildet). Boken er utsolgt fra forlaget, og nå skal den gis ut på nytt. I den forbindelse har jeg bestemt meg for å oppsummere de siste årene av livet hennes, og legge det til det originale manuskriptet. Derfor spør jeg alle som kjente Liv om å ta kontakt med meg og fortelle smått og stort fra livet hennes fra 2009 og frem til i dag.
Vennlig hilsen Øystein Miklsen
90 97 70 21 eller mail oeymik@online.no