mandag, oktober 22, 2012

En bønn av Ray Simpson

I dag vil jeg gjerne dele noe Ray Simpson (bildet) har skrevet. Ray Simpson er prest med bakgrunn i Den anglikanske kirke. Han leder det økumeniske og verdensvide økumeniske fellesskapet Aidan og Hilda kommuniteten, som også har norsk avdeling. Kommuniteten har base på Lindisfarne:

En bønn

Jeg betrakter Guds evige Logos, og det faller lys over hele skaperverket. Jeg betrakter det evige Lyset, og det faller lys over hvert menneske. Jeg betrakter det evige Livet, og det faller lys over Guds himmel. Jeg betrakter den elskede disippelen ved Det siste måltid, og det faller lys over Guds sakrament. Jeg betrakter den elskede mor og apostelen ved Korset, og det faller lys over Kristi kirke. Jeg betrakter den oppstandne Kristus ved Genesaretsjøen, og det faller lys over alle våre påsker. Jeg betrakter det evige Guds Lam, og det faller lys over evighetens ømhet. Jeg betrakter strålene fra lyset i øst, og ber om at det vil gi en herlig forvandling i vest.

Ingen kommentarer: